ORGANIZÁCIA DŇA V MŠ

DENNÝ PORIADOK

 

630 hod.  830 hod. – začiatok prevádzky MŠ, schádzanie detí

  • hry a hrové činnosti podľa výberu detí
  • vzdelávacie aktivity

 

830  –  915 hod.  – ranný kruh, zdravotné cvičenie, osobná hygiena, desiata

  • ranný kruh - privítanie nového dňa, hodnotenie ranných hier
  • zdravotné cvičenie, pohybové aktivity
  • osobná hygiena
  • desiata
    
      915  –  1130 hod.  – vzdelávacie aktivity, pobyt vonku
 
  • vzdelávacie aktivity podľa aktuálnej týždennej témy
  • príprava na pobyt vonku
  • pobyt vonku (prechádzka, pohybové aktivity, hry a hrové činnosti podľa výberu detí)

 

1130 – 1200 hod. – obed

  • osobná hygiena
  • obed
 
1200 – 1400 hod. – odpočinok
 
  • príprava na odpočinok
  • odpočinok na ležadle
  • individuálne riešenie úloh výchovno-vzdelávacej práce, krúžková a záujmová činnosť
  • osobná hygiena

 

1400 – 1500 hod. – olovrant

  • osobná hygiena
  • olovrant
 
1500 – 1645 hod. – popoludňajšie činnosti
 
  • krúžková a záujmová činnosť
  • vzdelávacie aktivity
  • hry a hrové činnosti podľa výberu detí
  • pobyt vonku (v jarných a letných mesiacoch)

 

1645  hod. – ukončenie prevádzky materskej školy

 

 

Rovnocenné organizačné formy denného poriadku:

-         hry a hrové činnosti – v rámci ktorých pri príchode dieťaťa do triedy pedagogický zamestnanec vykonáva ranný filter, zdravotný stav i počet detí zaznamená do knihy „ Evidencia odovzdávania a preberania detí“. Pedagóg pripraví deťom vhodné prostredie a podmienky pre spontánne hrové činností, ponúka im plánované priamo i nepriamo riadené aktivity, hry a hrové činnosti,

-         zdravotné cvičenia – realizujú sa viackrát denne, pravidelne každý deň spravidla pred desiatou. Zaraďované sú zdravotné, relaxačné a dychové cvičenia. Pedagogický zamestnanec podľa potreby a situácie môže pohybové aktivity vhodne naplánovať a  začleniť i do iných činností denného poriadku,

-         vzdelávacia aktivita – je súčasťou denného poriadku. Je to cieľavedomá, systematická, zmysluplná, konkrétna výchovno – vzdelávacia činnosť. Môže byť realizovaná počas hier a hrových aktivít, samostatne ako organizačná forma i v rámci pobytu vonku,

-         pobyt vonku – realizuje sa každý deň s prihliadnutím na klimatické podmienky (silný nárazový vietor, silný mráz, dážď). Pobyt vonku pozostáva z  edukačnej aktivity, pohybových aktivít, vychádzky mimo frekventované cesty a pod.. V jarných a letných mesiacoch je pobyt vonku upravený vzhľadom na intenzitu slnečného žiarenia. V čase od 11 00 do 15 00 sa deti zdržujú vo vnútorných priestoroch materskej školy, prípadne na zastrešenej terase (trieda MAČIČKA), alebo pod stromami v tieni,

-         odpočinok – realizuje sa v závislosti od veku a potrieb detí,

-         činnosti zabezpečujúce životosprávu (osobná hygiena, stravovanie, stolovanie).